lørdag 1. mai 2010

sko del 1

mål fra toppen på skoen


sett merke på første"hjørne"
så setter du merke på andre "hjørne"


sett merker hvor tåspissen er

så måler du at det er like bredt hele veien, jeg bruker 4 cm, finner midten på tåspissmerket og måler 1cm på vær side av midten, tegner de nye merkene fra tåspissmerket ned til andre hjørne, den siste biten som går fra tåspissmerket og framover (og som blir oversiden på skoen) blir like brei de nye tåspissmerkene altså 2 cm. bruk de målene du selv vil. Hun jeg fikk malen av hadde ingen innsnevring fra tåspissen, så skoen ble like bred hele veien.
da har du en slik

3 kommentarer:

izi sa...

Dette var da bare noe av det mest fantastiske jeg har sett!!! Flott forklaring også.

Beatemor sa...

Måtte bare slenge meg til som følger etter å ha sett mye av det lekre du lager! Ha en fin dag!

Olga Marie sa...

Tusen tusen takk for denne tutorialen! Jeg har fulgt den og kooost meg med å lage stiletthælskoen min, du ser den her:
http://kreativemariet.blogspot.com/2011/03/stiletthlsko-d.html